صفحه اصلی > اخبار بازی : فیل اسپنسر: ایکس‌باکس همیشه حامی تیم‌های خلاق خود نبوده است

فیل اسپنسر: ایکس‌باکس همیشه حامی تیم‌های خلاق خود نبوده است

فیل اسپنسر: ایکس‌باکس همیشه حامی تیم‌های خلاق خود نبوده است

فیل اسپنسر: ایکس‌باکس همیشه از تیم‌های خلاق خود محافظت نکرده است، اما این موضوع بسیار مهم است

فیل اسپنسر، مدیر بخش Xbox، در نشست Paley International Council در کالیفرنیا اعتراف کرد که این شرکت همیشه در محافظت از تیم‌های خلاق خود عملکرد درستی نداشته، هرچند این موضوع را «بسیار حیاتی» می‌داند.

برای دسترسی به اخبار و حواشی جدید سینما و به روزترین مقالات تکنولوژی، همچنین جهان بی پایان ویدیو گیم حتما به مگفای  سربزنید و از تماشای کانال یوتیوب ما غافل نشوید.

فیل اسپنسر: ایکس‌باکس همیشه حامی تیم‌های خلاق خود نبوده است

او در گفت‌وگویی با تیم شیفر، مدیر استودیو Double Fine، گفت:

«خلاقیت تیم‌ها از نظر من مهم‌ترین چیزی است که باید از آن محافظت و حمایت کنیم.»

اسپنسر توضیح داد که انتشار بازی‌ها در فضای اینترنتی، کاری جسورانه است چون بازخوردهای کاربران همیشه منصفانه نیستند:

«گاهی از خودم می‌پرسم چرا کسی باید چیزی خلق کند و آن را به قضاوت اینترنت بسپارد، اما همین ریسک‌پذیری هسته‌ی اصلی هر صنعت خلاق است. ما همیشه در محافظت از تیم‌ها موفق نبوده‌ایم، ولی باید یاد بگیریم که از خلاقیت آن‌ها دفاع کنیم.»

به گزارش gamespot اظهارات او در حالی مطرح شد که مایکروسافت در دو سال اخیر چندین موج اخراج گسترده داشته است — از جمله حذف حدود ۱۹۰۰ شغل در ژانویه ۲۰۲۴، ۷۰۰۰ شغل در مه ۲۰۲۵ و تعدادی دیگر در تابستان همان سال، که منجر به تعطیلی چند استودیو و لغو برخی بازی‌ها شد. با این وجود، شرکت در پایان ژوئیه ۲۰۲۵ به ارزش بازار ۴ تریلیون دلار دست یافت.

فیل اسپنسر: ایکس‌باکس همیشه حامی تیم‌های خلاق خود نبوده است

در ادامه، تیم شیفر اشاره کرد که پس از خرید Double Fine توسط ایکس‌باکس در سال ۲۰۱۹، این استودیو توانسته استقلال خلاق خود را حفظ کند:

«برای من مهم بود که فرهنگ استودیو حفظ شود و ایکس‌باکس واقعاً این آزادی را به ما داده است. ما می‌توانیم بگوییم “می‌خواهیم بازی‌ای درباره یک فانوس دریایی راه‌رونده بسازیم” و آن‌ها می‌گویند “عالیه، انجامش بدید.”»

بازی جدید این استودیو، Keeper، عملکرد تحسین‌برانگیزی داشته و منتقدان آن را اثری شاعرانه و خلاقانه توصیف کرده‌اند.

در انتها از شما عزیزان دعوت میشود که برای مطالعه مقاله مربوط به برندگان The Thailand Game Awards 2025 مشخص شدند کلیک کنید.

مقالات مرتبط

آنریل انجین ۶؛ جهش زودهنگام اپیک برای نسل بعدی بازی‌ها

تیم سوئینی در Unreal Fest Japan اعلام کرده آنریل انجین ۶ حدود…

۲۵ آبان ۱۴۰۴

مدیر فنی باسابقه Assassin’s Creed به تیم Cyberpunk 2 پیوست

پی‌یر فورتن، مدیر فنی باسابقه یوبیسافت و سری Assassin’s Creed، پس از…

۲۵ آبان ۱۴۰۴

Horizon: Steel Frontiers؛ تجربه‌ای نو در دنیای Horizon

سونی و NCSoft از Horizon: Steel Frontiers رونمایی کردند؛ یک بازی MMO…

۲۴ آبان ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید