رولزرویس برای صدسالگی مدل فانتوم، مجموعهای ۲۵ تایی با نام Phantom Centenary Private Collection معرفی کرده است. این پروژه یک ادای احترام بزرگ است؛ برای افرادی که خاصترین مشخصات، عمیقترین سطح هنرمندی و لوکسترین تجربهٔ V12 را میخواهند.
فانتوم هنوز از پیشرانهٔ ۶.۷۵ لیتری V12 توئینتوربو بهره میبرد و رولزرویس به مناسبت جشن، آن را دستکم نگرفته است؛ همان قدرت نرم و محکم ۵۶۳ اسببخار و ۶۶۴ پوند-فوت گشتاور همراه با گیربکس ۸ سرعته و فرمانپذیری محور عقب.
درحالیکه رولزرویس قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ کاملاً برقی شود، این نسخهٔ محدود مانند یک خداحافظی اشرافی با موتورهای احتراق داخلی در کشتیپرچم برند بهنظر میرسد. اگر عاشق اوج هندلینگ V12 در جاده هستید، این همان قله است؛ درست زمانی که چراغها کمنور میشوند.
برای دسترسی به اخبار و حواشی جدید سینما و به روزترین مقالات تکنولوژی، همچنین جهان بی پایان ویدیو گیم حتما به مگفای سربزنید و از تماشای کانال یوتیوب ما غافل نشوید.
نمای ساده بیرون، جزئیات دیوانهوار در داخل
در بیرون، این نسخه با یک رنگ دوگانهٔ شامپاینمانند روی قسمت مشکی بالایی عرضه میشود. در لایهٔ شفاف رنگ، ذرات براقافشان قرار دارد که درخشندگی آن را فراتر از رنگ متالیک معمولی میبرد.
در جلو، نکتهٔ اصلی خودنمایی میکند: مجسمهٔ روح خلسه (Spirit of Ecstasy) از طلای ۱۸ عیار جامد با روکشی از طلای ۲۴ عیار، همراه با مهر مخصوص. حتی لوگوهای “RR” نیز با روکش طلایی و مینای سفید تزئین شدهاند.
رینگهای دیسکی خودرو دارای خطوط حکاکی شدهٔ ظریفی هستند—۲۵ خط روی هر چرخ—که بهطور نامحسوس تعداد ساخت را یادآوری میکنند.
این همان تجمل آرام و ثروتمندانهای است که فقط یک فانتوم میتواند ارائه دهد.
رولزرویس به همینجا بسنده نکرده است. داخل که شوید، وارد یک آرشیو متحرک میشوید.
کابین عقب به یک دیوار گالری تبدیل شده است؛ مانند یک اثر چند لایه:
-
ابتدا پارچهٔ چاپی باکیفیت، صحنههایی از تاریخ فانتوم را نشان میدهد
-
سپس روی آن خطوط ظریف از مدلهای افسانهای فانتوم قرار گرفته
-
و در لایهٔ آخر، گلدوزیهایی بهصورت شناور دیده میشود—هفت اشارهٔ抽象 به مالکان برجستهٔ فانتوم، با بیش از ۱۶۰,۰۰۰ بخیه روی ۴۵ پنل صندلی
این مهارت سطحی شبیه خیاطهای سوئیت ساویل رو (Savile Row) دارد؛ هر بخش دقیقاً با انحنای صندلیها همراستا شده است.
در جلو، بخش راننده دارای چرم لیزر-اچ شده با طرحهای دستی است—ایستر اِگهایی عمیق برای طرفداران برند.
در طرحها میتوان یک خرگوش دید (اشاره به نام رمزی «راجر رابیت» در بازسازی دههٔ ۲۰۰۰ فانتوم) و یک مرغ دریایی (نام رمز نمونهٔ اولیهٔ فانتوم صد سال پیش).
دقیق، خاص، و کاملاً رولزرویس.
گالری آنتولوژی و چوبکاری که از مرز دیوانگی عبور کرده است
روی داشبورد، یک Anthology Gallery جدید جایگزین پنل هنری سنتی شده است؛ شامل ۵۰ پرهٔ سهبعدی آلومینیومی برسخورده.
اگر دقیق نگاه کنید، حروفی از لابهلای آنها دیده میشود که نقلقولهایی از یک قرن نقد و مقاله دربارهٔ فانتوم را تشکیل میدهند؛ از هر دو طرف خواندنی.
نور روی لبهها مانند یک آتشبازی آرام موج میزند.
چوبکاری درِ خودرو اما داستان جداگانهای دارد.
پنلهای Blackwood با نقشههایی از سفرهای شکلدهندهٔ فانتوم تزئین شدهاند:
-
ساحل زمستانی فرانسه، محل اقامت سر هنری رویس
-
خانهٔ او در West Wittering نزدیک مقر امروزی گودوود
-
و عبور ۴,۵۰۰ مایلی از استرالیای دوران اولیهٔ فانتوم گودوود
سه تکنیک جدید اینجا معرفی میشود:
-
چوبچینی سهبعدی (3D marquetry)
-
لایهگذاری جوهری سهبعدی
-
جادههای طلا با ورقهای کاغذی ۲۴ عیار
این صحنه از چوبکاری به گلدوزی روی چرم ادامه پیدا میکند و مسیرهای طلایی را روی صندلیها امتداد میدهد.
حتی خانههای رویس با نقاط طلایی بسیار ریز مشخص شدهاند.
در سقف، یک Starlight Headliner اختصاصی، افسانههای فانتوم را روایت میکند:
-
درختان توت از باغ رویس
-
زنبورهای کندوی گودوود
-
و اشارهای به فانتوم II «Bluebird» مالکوم کمپبل
در مجموع، حدود نیممیلیون بخیه.
این همان جزئیاتی است که یک خودرو را دههها جذاب نگه میدارد.
مشخصات فنی و نحوهٔ تخصیص
زیر این هنر پوشالی، نسخهٔ Phantom VIII Series II در بیشترین سطح خود قرار دارد:
-
شاسی آلومینیومی
-
تعلیق بادی با دوربینهای اسکن جاده
-
فرمانپذیری چهارچرخ
-
گیربکس ۸ سرعته با خوانش GPS برای انتخاب دنده
تنها ۲۵ دستگاه ساخته شده، و رولزرویس دربارهٔ قیمت یا مشتریان حرفی نمیزند.
انتظار میرود این خودروها با دعوتی در سطح نجوا، تنها به مشتریان قدیمی و مورد اعتماد پیشنهاد شوند.
این پیچیدهترین Private Collection تاریخ برند نامیده شده است—و مشخص است این همه ساعت کار کجا مصرف شده.
برای کسانی که شمارهها را دوست دارند: شرکت بیش از ۴۰,۰۰۰ ساعت را صرف طراحی و ساخت این مجموعه کرده است.
در انتها از شما عزیزان دعوت میشود که برای مطالعه مقاله مربوط به مشاوره استارتاپ در ایران؛ ضرورتی برای بقا و رشد در دنیای پررقابت امروز کلیک کنید.




