صفحه اصلی > تکنولوژی : مشکل آی‌مسیج در iOS 26؛ اپل راهکار رسمی را ارائه کرد

مشکل آی‌مسیج در iOS 26؛ اپل راهکار رسمی را ارائه کرد

مشکل آی‌مسیج در iOS 26؛ اپل راهکار رسمی را ارائه کرد

در iOS 26، آی‌مسیج با eSIM دچار اختلال می‌شود؛ اپل پیشنهاد می‌کند پس از فعال‌سازی eSIM، آی‌مسیج را خاموش و دوباره روشن کنید.

با انتشار iOS 26، برخی کاربران آیفون با مشکل آزاردهنده‌ای در آی‌مسیج مواجه شده‌اند که باعث شده پیام‌ها به‌درستی ارسال نشوند یا به جای شماره تلفن، از آدرس ایمیل فرستاده شوند. علاوه بر این، برخی پیام‌ها به SMS یا RCS با حباب سبز رنگ تبدیل شده و پیغام «Not Delivered» نمایش داده می‌شود. این اختلال به‌ویژه برای کاربرانی رخ می‌دهد که از eSIM استفاده می‌کنند و فعال‌سازی آن را در زمان راه‌اندازی اولیه گوشی رد کرده‌اند.

برای دسترسی به اخبار و حواشی جدید سینما و به روزترین مقالات تکنولوژی، همچنین جهان بی پایان ویدیو گیم حتما به مگفای  سربزنید و از تماشای کانال یوتیوب ما غافل نشوید.

مشکل آی‌مسیج در iOS 26؛ اپل راهکار رسمی را ارائه کرد

اپل با انتشار اسناد پشتیبانی، منبع مشکل را توضیح داده است. طبق گزارش مک‌رومرز، مشکل اصلی به فعال‌سازی eSIM در مراحل اولیه نصب iOS 26 مربوط می‌شود. اگر کاربران تصمیم بگیرند eSIM را بعداً فعال کنند، آی‌مسیج به صورت خودکار روشن نشده و اختلال‌هایی مانند عدم ارسال پیام یا فرستادن پیام از ایمیل به جای شماره تلفن رخ می‌دهد. همچنین افرادی که اخیراً اپراتور خود را تغییر داده‌اند یا eSIM جدیدی فعال کرده‌اند، ممکن است با همین مشکل روبه‌رو شوند.

اپل برای رفع مشکل راهکار مشخصی ارائه کرده است. کاربران ابتدا باید وارد Settings شوند، سپس به بخش Apps و بعد Messages بروند. در ادامه آی‌مسیج را یک‌بار خاموش و دوباره روشن کنند. با انجام این مراحل، آی‌مسیج با eSIM جدید همگام‌سازی می‌شود و اختلالات مربوط به ارسال پیام برطرف خواهد شد. این دستورالعمل ساده به کاربران امکان می‌دهد بدون نیاز به تنظیمات پیچیده یا بازگردانی گوشی، سرویس پیام‌رسانی اپل را به حالت عادی بازگردانند.

مشکل آی‌مسیج در iOS 26؛ اپل راهکار رسمی را ارائه کرد

این مشکل، دومین باگ قابل توجه آی‌مسیج از زمان انتشار iOS 26 است. پیش‌تر نیز برخی کاربران گزارش داده بودند که آی‌مسیج با شماره تلفن آن‌ها فعال نمی‌شود و اپل راهنمایی جداگانه‌ای برای حل آن ارائه کرده بود. با این حال، با ارائه این دستورالعمل جدید، اپل به کاربران اطمینان داده است که اختلالات مربوط به پیام‌رسانی و eSIM قابل رفع هستند و تجربه استفاده از آی‌مسیج به حالت عادی بازخواهد گشت.

در نهایت، توجه اپل به هماهنگی آی‌مسیج با eSIM نشان می‌دهد که شرکت قصد دارد کاربران خود را در مواجهه با مشکلات فنی تنها نگذارد. دنبال کردن مراحل ارائه شده، سریع‌ترین و مطمئن‌ترین روش برای رفع مشکل است و به کاربران کمک می‌کند تا بدون نگرانی از اختلال‌های پیام‌رسانی، از تمامی امکانات iOS 26 بهره‌مند شوند. این راهکار ساده، اما کاربردی، تجربه استفاده از آیفون را در آخرین نسخه سیستم‌عامل به شکل قابل توجهی بهبود می‌بخشد.

در انتها از شما عزیزان دعوت میشود که برای مطالعه مقاله مربوط به افشای اطلاعات ۷۰ هزار کاربر دیسکورد پس از حمله سایبری کلیک کنید.

مقالات مرتبط

۱۰ هوش مصنوعی رایگان برای ساخت عکس در سال ۲۰۲۶؛ مقایسه کامل امکانات و کیفیت

این روزها داشتن دانش کافی از هوش مصنوعی و ابزارهای متنوع انجام…

۵ تیر ۱۴۰۵

کریپتوکارنسی چیست؟ هر آنچه لازم است بدانید به زبان ساده

بی شک تا به امروز  ارز دیجیتال به گوشتان رسیده، در این…

۲۶ خرداد ۱۴۰۵

متاورس چیست؟ آینده اینترنت از واقعی تا مجازی

قطعاً تا کنون به این فکر کرده اید که آینده ی اینترنت…

۲۵ خرداد ۱۴۰۵

دیدگاهتان را بنویسید