صفحه اصلی > فیلم و سریال : سونی با پرداخت ۴۵۷ میلیون دلار، امتیاز یک فرنچایز محبوب را خریداری می‌کند

سونی با پرداخت ۴۵۷ میلیون دلار، امتیاز یک فرنچایز محبوب را خریداری می‌کند

سونی امتیاز یک فرنچایز محبوب را خریداری می‌کند

سونی با پرداخت ۴۵۷ میلیون دلار، امتیاز یک فرنچایز محبوب را که ۷۵ سال پیش آغاز شده بود، خریداری می‌کند

در تازه‌ترین قرارداد بزرگ خرید و تملک در صنعت سرگرمی، شرکت سونی مالکیت اکثریتی فرنچایز محبوب Peanuts را به دست آورده است. این اتفاق پس از آن رخ داد که سونی به‌طور غیرمستقیم کنترل سهم ۴۱ درصدی شرکت رسانه‌ای کانادایی WildBrain در شرکت Peanuts Holdings LLC را با پرداخت ۴۵۷ میلیون دلار در اختیار گرفت.

سونی با پرداخت ۴۵۷ میلیون دلار، امتیاز یک فرنچایز محبوب را که ۷۵ سال پیش آغاز شده بود، خریداری می‌کند

سونی پیش از این نیز از طریق Sony Music Entertainment Japan (SMEJ) حدود ۳۸ درصد از سهام این برند را در اختیار داشت و حالا با این خرید، سهم سونی به حدود ۸۰ درصد از برند Peanuts می‌رسد؛ البته نهایی شدن این معامله منوط به طی مراحل قانونی و تأیید نهادهای نظارتی است.

برای مطالعه جدیدترین اخبار همراه مگفای باشید.

بسیاری از مخاطبان برای نخستین بار با دنیای Peanuts از طریق کمیک‌استریپ‌های خالق آن، چارلز ام. شولز، آشنا شدند؛ آثاری که برای اولین بار در تاریخ ۲ اکتبر ۱۹۵۰ در روزنامه‌های ایالات متحده منتشر شد. با گذشت زمان، شخصیت‌های بیشتری به این مجموعه اضافه شدند و محبوبیت کمیک‌ها به تولید فیلم‌های انیمیشنی متعدد، طیف گسترده‌ای از محصولات جانبی و حتی حضور شخصیت‌های Peanuts در پارک‌های تفریحی بین‌المللی منجر شد. Peanuts بدون تردید یکی از محبوب‌ترین و ماندگارترین فرنچایزهای تاریخ کمیک‌استریپ است و حالا وارد فصل تازه‌ای از مالکیت شده؛ هرچند به نظر می‌رسد طرفداران قدیمی فعلاً نباید نگران تغییرات اساسی باشند.

سونی مالکیت اکثریتی Peanuts را با ۴۵۷ میلیون دلار خرید

طبق گزارش نشریه Variety، شرکت Sony Pictures Entertainment (SPE) با WildBrain وارد «یک توافق قطعی» شده که به سونی امکان می‌دهد کنترل سهام این شرکت کانادایی در Peanuts Holdings LLC را در دست بگیرد. مجموع سهام SPE و SMEJ اکنون به حدود ۸۰ درصد از کل سهام شرکت مادر Peanuts می‌رسد و ۲۰ درصد باقی‌مانده همچنان در اختیار خانواده چارلز ام. شولز است. شرکت Peanuts Worldwide که زیرمجموعه Peanuts Holdings محسوب می‌شود، همچنان مسئول مدیریت برند و امور تجاری مرتبط خواهد بود و SMEJ نیز در کنار SPE هدایت کلی Peanuts Holdings را بر عهده می‌گیرد.
شونسوکه موراماتسو، رئیس و مدیرعامل SMEJ، در این‌باره اعلام کرد سونی «از این‌که می‌تواند با تکیه بر شبکه جهانی گسترده و تخصص جمعی گروه سونی، ارزش برند Peanuts را بیش از پیش ارتقا دهد، بسیار هیجان‌زده است.»

برای WildBrain، این معامله به معنای تسویه بدهی‌های موجود است و به این شرکت اجازه می‌دهد تمرکز بیشتری روی دیگر دارایی‌های فکری خود مانند Strawberry Shortcake و Teletubbies داشته باشد. همچنین WildBrain می‌تواند با ثبات مالی بیشتر، بر تولید محتوای دیجیتال برای یوتیوب و توسعه نوآوری‌های فناورانه تمرکز کند. با این حال، WildBrain همچنان به‌عنوان شریک، خدماتی مانند توزیع محتوا و کمک‌های مرتبط با لایسنس را برای برند Peanuts ارائه خواهد داد.
بر اساس اطلاعات فعلی، همکاری تمدیدشده با Apple TV+ برای تولید یک فیلم انیمیشنی Peanuts و چند سریال و ویژه‌برنامه دیگر تحت تأثیر این خرید قرار نخواهد گرفت. همچنین قراردادهای مربوط به محصولات جانبی مانند کلکسیون‌های Snoopy یا بازی‌های ویدیویی با حضور چارلی براون و دوستانش نیز احتمالاً بدون تغییر باقی می‌مانند، هرچند باید منتظر اعلام رسمی جزئیات آینده ماند.

در سال‌های اخیر، بسیاری از غول‌های فناوری ـ به‌ویژه در صنعت بازی‌های ویدیویی ـ علاقه‌مند به گسترش فعالیت خود در حوزه سرگرمی شده‌اند. موفقیت اقتباس‌های سینمایی و تلویزیونی از بازی‌ها سودآوری این مسیر را ثابت کرده است؛ برای مثال سریال Fallout محصول مایکروسافت و بتسدا در Amazon Prime Video جایزه بهترین اقتباس را در The Game Awards 2024 کسب کرد و سریال The Last of Us از PlayStation Productions نیز باعث افزایش فروش بازی‌های Naughty Dog و دریافت جوایز متعدد شد.

سونی مالکیت اکثریتی Peanuts را با ۴۵۷ میلیون دلار خرید

نینتندو هم با فیلم Super Mario Bros. Movie و پارک‌های Super Nintendo World در آمریکا، ژاپن و به‌زودی سنگاپور، سرمایه‌گذاری گسترده‌ای در این حوزه انجام داده است.

پارک‌های تفریحی به‌ویژه منبع درآمد بسیار پرسودی بوده‌اند؛ به‌طوری که سالانه میلیاردها دلار برای دیزنی سودآوری دارند و حالا نینتندو نیز از این مسیر درآمد قابل توجهی کسب می‌کند.

هنوز مشخص نیست که آیا سونی قصد دارد Peanuts را به نقطه شروعی برای گسترش دیگر آی‌پی‌های اختصاصی خود در حوزه‌های مختلف سرگرمی تبدیل کند یا نه، اما این شرکت ژاپنی به‌زودی از حضور Peanuts در Universal Studios Japan در اوساکا و Knott’s Berry Farm در کالیفرنیا، به‌علاوه درآمد حاصل از فروش محصولات جانبی، سود قابل توجهی به دست خواهد آورد. با توجه به سرمایه‌گذاری روزافزون سونی در اقتباس‌های تلویزیونی و سینمایی از بازی‌های ویدیویی، فرصت‌های تازه‌ای که با خرید Peanuts ایجاد شده، قطعاً ارزش دنبال کردن را برای علاقه‌مندان دنیای سرگرمی دارد.

برای مطالعه زمان انتشار فیلم Avatar: Fire & Ash در Disney+ کلیک کنید.

مقالات مرتبط

رهبر تیم جدید انتقام‌جویان (Avengers) فاش شد

استودیو مارول ممکن است رهبر تیم جدید انتقام‌جویان (Avengers) در دنیای سینمایی…

۲۹ آذر ۱۴۰۴

زمان انتشار فیلم Avatar: Fire & Ash در Disney+

فیلم Avatar: Fire & Ash پس از آن همه انتظار چه زمانی…

۲۹ آذر ۱۴۰۴

بیوگرافی امیرحسین قیاسی؛ روایت متفاوت یک طنزپرداز نسل نو

امیرحسین قیاسی کمدین، پادکستر و مجری ایرانی است که با طنز روایت‌محور…

۲۸ آذر ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید