شرکت Chaos Manufacturing از بازی SOL Shogunate رونمایی کرده است؛ یک بازی اکشن تکنفره مبتنی بر کاراکتر که از آن با عنوان یک «اپرای فضایی سامورایی» یاد میشود. این اثر تازه، که از نظر فضا و حالوهوا تا حدی یادآور Stellar Blade به نظر میرسد، برای رایانههای شخصی و کنسولها در دست ساخت است.

Chaos Manufacturing استودیوی جدیدی است که با همبنیادی و مدیریت گای کوستانتینی شکل گرفته؛ کسی که پیشتر مدیر جهانی برند در CD Projekt Red و همچنین معاون ارشد بخش بازاریابی و نشر در Skydance Interactive بوده است. SOL Shogunate بهعنوان اولین عنوان این استودیو، در رویداد PC Gaming Show: Most Wanted رونمایی شد؛ شویی که در ۴ دسامبر برگزار شد و از آخرین رویدادهای گیمینگ سال ۲۰۲۵ به شمار میآید.
برای اطلاعات جدید از دنیای ویدیوگیمینگ همراه مگفای باشید.
تریلر رونمایی بازی، یک جهان بسیار خاص را معرفی میکند
در آن علمیـتخیلی سخت (Hard Sci-Fi) با نظام فئودالی ژاپن تلفیق شده است. شوگونسالاریِ مورد اشاره در عنوان بازی، بهصورت یک امپراتوری چندسیارهای در سراسر منظومه شمسی به تصویر کشیده میشود؛ از جمله قمری استعمارشده که بخش مهمی از وقایع SOL Shogunate در آن جریان دارد.
در میانه تریلر، یک ایستگاه فضایی عظیم به شکل چرخ ظاهر میشود که از جاذبه مصنوعیِ چرخشی استفاده میکند. این سازه که ظاهراً بر اساس طرح «استنفورد تورِس» ناسا ساخته شده، حالوهوایی شبیه ایستگاه فضایی فیلم علمیـتخیلی Elysium (محصول ۲۰۱۳ با بازی مت دیمون و جودی فاستر) دارد، با این تفاوت که بهطور چشمگیری با عناصر زیباییشناختی ژاپنی مثل شکوفههای گیلاس تزئین شده است.
داستان انتقام در SOL Shogunate
در هسته خود، SOL Shogunate یک قصه کلاسیک انتقام است. بازیکن در نقش یوزوکی بازی میکند؛ «وارث یک خانواده سامورایی که زمانی قدرتمند بوده و به دست یک قبیله رقیب قتلعام شده است». او اکنون به دنبال شکار عاملان این فاجعه است تا به تعبیر بازی، «ستارهها را با خون آنها رنگآمیزی کند». مسیر انتقام یوزوکی، او را مقابل طیف متنوعی از دشمنان انسانی و رباتیک قرار میدهد؛ از جمله یک عنکبوت رباتیک غولپیکر که در تریلر بهعنوان یکی از مبارزههای باس نشان داده میشود.
مبارزه پرگزینه، موسیقی پویا و ویژگیهای بیشتر
به گزارش منبع: با توجه به فضای علمیـتخیلی، زاویه دید سومشخص، مبارزات سریع، عناصر نقشآفرینی و قهرمان زن شمشیرزن، SOL Shogunate از نظر کلیات، یادآور Stellar Blade است؛ هرچند هنوز خیلی زود است که بگوییم شباهتها فقط ظاهری است یا عمیقتر هم میشود.
از نظر گیمپلی مبارزه، به نظر میرسد SOL Shogunate کمتر شبیه یک «سولزلایک» و بیشتر یک بازی اکشن کاراکترمحور با سقف مهارتی بالا و عناصر RPG باشد. یوزوکی میتواند از چندین سلاح مختلف استفاده کند که هر کدام مووست (الگوی حرکتی و ضربهها) مخصوص خود را دارند و بسته به شرایط مبارزه، با افکتهای عنصری مختلف تقویت شوند. او همچنین به یک درخت مهارت دسترسی دارد که شامل ارتقای تهاجمی و تدافعی و همچنین بهبودهای کاربردی مثل تقویت دید است.
بنابراین انتظار میرود بازی درجهای از تنوع بیلد (ساخت کاراکتر) را ارائه دهد، اما مستقل از نوع سلاح یا مسیر ارتقا، هسته اصلی مبارزه به وضوح بر سرعت و ریتم بالا متمرکز است. همچنین تأیید شده که موسیقی پویا – که نسبت به عملکرد و حرکات بازیکن واکنش نشان میدهد – بخشی از بسته بازی است، دستکم در نبردهای چندمرحلهای با باسها که بر «پیدا کردن و بهرهبرداری از ضعفهای دشمن» طراحی شدهاند.
گروه پاپراک ژاپنی AliA اولین هنرمندی است که برای حضور در موسیقی متن SOL Shogunate معرفی شده و قرار است نامهای دیگری نیز بعداً اعلام شوند. یک جزئیات نهاییِ تأییدشده مربوط به سیستم جابهجایی (ترَوِرسال) است: سازندگان میگویند یوزوکی میتواند برای حرکت روی سطح ماه هم از یک اسب مکانیکی و هم از یک تکچرخه استفاده کند.

اطلاعات مربوط به انتشار SOL Shogunate هنوز محدود است
SOL Shogunate در حال حاضر نه تاریخ انتشار مشخصی دارد و نه حتی یک بازه زمانی رسمی. بر اساس اطلاعات موجود در وبسایتهای مرتبط با Chaos Manufacturing و سوابق شغلی گای کوستانتینی در لینکدین (بهنقل از Game Rant)، ساخت این بازی تقریباً از سال ۲۰۲۳ آغاز شده است.
از آنجا که تولیدات بازی در مقیاس متوسط تا بزرگ معمولاً حدود پنج سال طول میکشد، به نظر میرسد که SOL Shogunate در کوتاهمدت وارد بازار نخواهد شد. نبود تقریباً کامل هرگونه جزئیات درباره عرضه نیز این برداشت را تقویت میکند.
Chaos Manufacturing اعلام کرده که این عنوان برای رایانه شخصی و کنسولها در دست توسعه است؛ اما هنوز مشخص نشده دقیقاً کدام کنسولها. در حال حاضر، SOL Shogunate فقط در استیم (Steam) فهرست شده است.
برای مطالعه چرا خرید قسطی PS5 بهترین انتخاب سال ۱۴۰۴ است؟ کلیک کنید.

