توسعه دهنده ی سابق بازی God of War میگوید ناشران بزرگ بازی های AAA باید بازی های کوچکتر هم بسازند. مگان مورگان جونیئو، تهیهکننده ی سابق God of War، معتقد است که در ساخت بازی های کوچک تر، فرصت های بزرگی وجود دارد.
یک تهیهکننده ی سابق بازی God of War نسبت به روند توسعه بازیهای AAA هشدار داده و میگوید ناشرانی بزرگ مانند Activision و Sony باید سبک بازی های خود را متنوع تر کنند، چرا که در ساخت بازیهای کوچکتر فرصت های بزرگی وجود دارد.

مگان مورگان جونیئو، رئیس سابق استودیو Sony Santa Monica و مدیر توسعه محصول (که در سال ۲۰۱۸ تهیهکنندهی God of War بوده است)، در گفت و گو با Game Developer در رویداد Gamescom Asia درباره تصمیم گیریهای غیرقابل تحمل صنعت بازی پس از همه گیری ابراز نگرانی کرد.
به گزارش مگفای، با توجه به موج گسترده ی اخراج ها و تعطیلی استودیوها در صنعت بازی طی پنج سال اخیر، مورگان جونیئو معتقد است که اگرچه برای ناشران بزرگ ادامه دادن به فرنچایزهایی مانند Call of Duty میتواند سود بالقوه بسیار بالایی داشته باشد، اما فرصت های زیادی برای بازی های AA و مستقل هم وجود دارد، چه در داخل این سری ها و چه خارج از آنها، چرا که گیمرها به دنبال تجربه هایی هستند که قواعد رایج بازی های بزرگ مانند بودجه های سرسام آور، زمان بازی طولانی و توسعه های پیچیده را به چالش بکشند.

«من همچنین فکر میکنم فرصت وجود دارد که این ناشران بزرگ به سمت بازی های AA و A و شاید حتی مستقل نیز حرکت کنند، درست است؟» . «و اینکه این بازیها چه اندازه، شکل یا فرم داشته باشند، نمیدانم […] اما فکر میکنم باید فراتر از واکنش های سریع سال های پاندمیک و پس از آن نگاه کنیم و واقعاً فکر کنیم که میخواهیم چه کسی باشیم؟ چه نوع محصولی میخواهیم عرضه کنیم؟ ما باید بهصورت هدفمند برنامه ریزی کنیم که چگونه به آن هدف برسیم.»
به نقل از منبع خبر : مورگان جونیئو به طور ویژه به بازیهایی مانند Astro Bot و Split Fiction اشاره کرد، دو بازی که به دلیل محدوده کوچکتر، زمان توسعه کوتاه تر و بودجه مقیاسبندی شده، بهخوبی در چارچوب بازیهای AA قرار میگیرند. او تأکید کرد که موفقیت این بازی ها نه فقط به خاطر غیر AAA بودنشان، بلکه به دلیل ارائهی گیمپلی جذاب و نوآورانهای است که نسبت به برخی (یا حتی اکثر) بازیهای AAA کنونی بسیار جالبتر است.
علاوه بر این، این دو بازی Astro Bot و Split Fiction قیمت پایینتری نسبت به بازی هایی مانند Battlefield 6 و Call of Duty: Black Ops 7 دارند که این موضوع خود به موفقیت تجاری آنها کمک کرده است. برخی تحلیلگران اخیراً ادعا کردهاند که هیچکس حاضر نیست ۱۰۰ دلار برای یک بازی بپردازد، چه برسد به بازیای که به اندازه Grand Theft Auto 6 تبلیغات داشته باشد.

او ادامه داد: «فکر من این است که ما باید بازی های ویدیویی عالی بسازیم. مهم نیست شکل آن چه باشد. گیمرها امروز کمی نسبت به گرافیک زیبا، اندازه، مقیاس و وسعت بازیها حس بیتفاوتی پیدا کردهاند. اینها تقریباً به یک موضوع مسلم تبدیل شدهاند، درست است؟ اگر یک بازی سرگرمکننده نباشد، فرقی نمیکند چقدر زیبا باشد. اگر بازی جذاب نباشد یا چیزی برای گیر دادن بازیکن نداشته باشد، با بازیکنان ارتباط برقرار نمیکند.»
اخیراً فضای صنعت بازی ها با ناامیدی و نگرانی همراه شده است. بازی ها گرانتر شدهاند، توسعهدهندگان شغل خود را از دست میدهند و سهامداران هم از فروش بازیهای پرهزینه ی خود ناراضیاند. برای کسی که در صنعت بازی کار میکند، احساس شکست آسان است. با این حال، مورگان جونیئو خود را فردی خوشبین و همیشه نیمهپر لیوان میداند و معتقد است که تا زمانی که خلاقیت و نوآوری ادامه داشته باشد، تغییرات ساختاریای رخ خواهد داد که به نفع همه خواهد بود بهویژه اگر ناشران بیشتر روی پروژه های کوچک سرمایه گذاری کنند.
برای مطالعه مقاله حالت PvP به The Outlast Trials میآید؛ ترسی دوبرابر کلیک کنید.
او توضیح داد: «فکر میکنم ذات ما بهعنوان توسعه دهنده و خالق، اجازه نمیدهد که همه چیز همیشه تاریک و ناامیدکننده باقی بماند. آنها چنین وضعیتی را نمیپذیرند.
اما آیا این به این معناست که قرار است به سبک بازی هایی که پنج سال پیش یا پیش از دوران پاندمیک عرضه میشدند بازگردیم؟ نه. فکر میکنم قرار است چیزی جدید باشد. هنوز نمیدانیم دقیقاً چیست، اما من ذاتاً به قدرت خلاقیت و نوآوری در صنعت خودمان ایمان دارم. و معتقدم حتی اگر ساختارهای قدرت تغییر کنند یا بهطور کامل دگرگون شوند، همچنان تقاضا برای بازی های عالی وجود خواهد داشت.»

