صفحه اصلی > تکنولوژی : چرا دیجیتال مارکتینگ مهم است؟ کلید طلایی موفقیت در عصر جدید

چرا دیجیتال مارکتینگ مهم است؟ کلید طلایی موفقیت در عصر جدید

چرا دیجیتال مارکتینگ مهم است؟

اگر شما نیز در دسته افرادی قرار دارید که می‌پرسند «چرا دیجیتال مارکتینگ مهم است؟»، بایستی بدانید که امروزه مجموعه‌های تجاری سعی دارند تا با استفاده از اصول بازاریابی اینترنتی، مشتریان هدف گسترده‌تری را به‌دست بیاورند. همچنین، با بهره‌گیری از تکنیک‌های طلایی دیجیتال مارکتینگ، مدیران کسب‌وکارها قادر هستند تا با ارزیابی دقیق‌تر رفتار کاربران، آن‌ها را به خود وفادارتر کنند. جالب است بدانید که بسیاری از تکنیک‌های بازاریابی سنتی و آنلاین، شبیه به یکدیگر هستند.

بازاریابی اینترنتی که 2 دهه پیش با ظهور اینترنت موردتوجه قرار گرفت، جامعیت بیشتری داشته و به دلیل سوق دادن شرکت‌ها به سمت کسب موفقیت‌های ویژه‌تر، امروزه بسیار محبوب‌تر به‌شمار می‌رود؛ چنان‌که در سال 2020، بازار جهانی دیجیتال مارکتینگ با نرخ مالی در گردش 350.000.000.000 دلار ارزیابی شده‌است. در ادامه این مقاله، باتوجه‌ به مطرح شدن این سوال که «چرا دیجیتال مارکتینگ مهم است؟»، قصد داریم به بررسی پارامترهای ویژه‌ای در این زمینه بپردازیم.

آشنایی با مفهوم پایه دیجیتال مارکتینگ

بسیاری از افرادی که سوال «چرا دیجیتال مارکتینگ مهم است؟» را مطرح می‌کنند، بایستی پیش از هرچیز، با مفاهیم پایه‌ای بازاریابی اینترنتی آشنا شوند. در همین رابطه، کارشناسان معتقد هستند که دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی آنلاین، به استفاده از کانال‌های دیجیتال مارکتینگ برای بازاریابی محصولات و خدمات برای مصرف‌کنندگان اطلاق می‌شود. این نوع بازاریابی شامل استفاده از وب‌سایت‌ها، دستگاه‌های تلفن همراه، موتورهای جستجوگر و دیگر کانال‌های مشابه است. با بهره‌گیری صحیح از اصول بازاریابی اینترنتی، کسب‌وکارهای مختلف می‌توانند به شکل آنلاین، کاربران گسترده‌ای را به خود جذب کنند.

بایستی بدانید که جذب گسترده کاربران هدف، همواره موجب می‌شود که وب‌سایت موردنظر از ترافیک ورودی بیشتری برخوردار شود؛ بنابراین باتوجه‌به سرازیر شدن طیف گسترده‌ای از کاربران به وب‌سایتتان، اگر روش‌های عرضه جذاب و مناسبی را در دستور کارتان قرار دهید، می‌توانید به حجم فروش بالا و درآمدهای سرشاری دست پیدا کنید. نکته حائز اهمیت اینجاست که سال‌ها قبل، شرکت‌هایی که روی سوال «چرا دیجیتال مارکتینگ مهم است؟» تمرکز کرده بودند، تنها از طریق سیستم ایمیل، اقدام به بازاریابی اینترنتی می‌کردند؛ اما امروزه با توسعه فناوری‌های مربوط به بستر وب، بهره‌گیری از تکنیک‌های مختلفی نظیر بازاریابی محتوا، seo، بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات و… رواج یافته‌است.

شرکت بزرگ آمازون در مورد اهمیت دیجیتال مارکتینگ چه می گوید:

به گفته وب سایت آمازون ادز بازاریابی دیجیتال به ایجاد آگاهی از برند و افزایش فروش محصول با مخاطبان جدید یا موجود کمک می کند. یکی از جنبه‌های مهم بازاریابی دیجیتال این است که چگونه بازاریابان می‌توانند تلاش‌های خود را برای دستیابی به مخاطبان خاص متمرکز کنند، در مقایسه با بازاریابی سنتی، که به مخاطبان گسترده‌تری می‌رسد. دیجیتال مارکتینگ می تواند برای برندها و کسب و کارها، با هر بودجه بازاریابی یا اندازه تیم، قابل دسترسی باشد.

 

7 دلیل مهم برای این‌که چرا دیجیتال مارکتینگ مهم است؟

بررسی اهمیت دیجیتال مارکتینگ و فواید آن

چنانچه می‌خواهید برای این سوال پاسخ‌های مناسبی دریافت کنید، توجه به نکات زیر بسیار راهگشا خواهد بود:

  1. جذب گسترده مخاطبان آنلاین برای فروش بیشتر
  2. بهره‌گیری از انواع استراتژی‌های مناسب
  3. توسعه ویژه برند تجاری و افزایش آگاهی‌بخشی به مخاطبان
  4. رقابت با کسب‌وکارهای بزرگ و رقبای قدرتمند
  5. هدف قرار دادن مخاطبان ویژه و متناسب با فعالیتتان
  6. بررسی کمپین‌های تبلیغاتی و بهینه‌سازی موثر آن‌ها
  7. دست پیدا کردن به راندمان ویژه در بازگرداندن سرمایه

متخصصان شرکت دیجیتال مارکتینگ آوادیس همواره پس از نیازسنجی‌های مربوط به فعالیت کاری‌ شما، رصد وضعیت بازار، آنالیز رقبا و شناخت توانمندی‌هایتان در کسب‌وکار، اهداف متفاوتی را برایتان درنظر می‌گیرند؛ همچنین در ادامه، به انتخاب بهترین، موثرترین و البته خلاقانه‌ترین شیوه‌های بازاریابی آنلاین برای بهبود شرایط برندینگ و میزان فروشتان می‌پردازند. جهت دریافت مشاوره‌های تخصصی، همواره می‌توانید با کارشناسان مجرب آژانس دیجیتال مارکتینگ آوادیس https://avadis.net تماس حاصل کنید.

در ادامه، به بررسی برخی از پارامترهای پراهمیت فوق خواهیم پرداخت.

جذب گسترده مخاطبان آنلاین برای فروش بیشتر

در گام اول پاسخ‌دهی به این پرسش که «چرا دیجیتال مارکتینگ مهم است؟»، لازم است بدانید که نزدیک به 8 میلیارد نفر در دنیا مشغول استفاده از اینترنت هستند؛ بنابراین، شما می‌توانید با بازاریابی اینترنتی اصولی، به حجم عظیمی از مشتریان دسترسی پیدا کنید. به‌یاد داشته باشید که اگر این حجم از مخاطبان آنلاین نتوانند از خدماتتان آگاه شوند، به این معنی است که شما به‌صورت آنلاین حاضر نیستید؛ گاهی نیز می‌تواند به این دلیل باشد که حضورتان ناکافی یا غیرموثر بوده‌است.

در چنین شرایطی، دیجیتال مارکتینگ این امکان را به ما می‌دهد که از طریق موبایل به مشتریان دسترسی پیدا کنیم و پیام‌هایمان را برایشان بفرستیم. هنگامی‌که به شبکه‌های اجتماعی سر می‌زنند، محصولاتمان را به آن‌ها معرفی کنیم و هنگامی‌که سوال‌های خود را از موتورهای جستجو می‌پرسند، پیش چشمشان ظاهر شویم و از آن‌ها بخواهیم اپلیکیشن‌های ما را روی گوشی‌های موبایل خود نصب کنند.

حالا بد نیست نگاهی به آمار تخمینی فوق العاده دیجیتال مارکتینگ در سال 2026 بیندازید: به گفته وب سایت futurelearn تخمین زده می شود که بازار جهانی تبلیغات دیجیتال و بازاریابی تا سال 2026 به 786.2 میلیارد دلار برسد که نشان می دهد چرا بازاریابی دیجیتال برای مشاغل در هر اندازه ای بسیار مهم است.

بهره‌گیری از انواع استراتژی‌های مناسب

طی دو دهه اخیر، همواره استراتژی‌های مختلفی در دنیای بازاریابی آنلاین مورداستفاده قرار گرفته‌اند که هرکدام دارای ویژگی‌ها و مزایای منحصربه‌فردی هستند. روش‌هایی نظیر ایجاد محتوای متنی در وب‌سایت، ساخت ویدئوهای ویژه، ارسال ایمیل به کاربران مختلف، درج بک لینک‌های متنی، بهینه‌سازی سئو، تبلیغات پرداخت به ازای کلیک، بازاریابی رسانه‌های اجتماعی و …، همه‌وهمه ازجمله شیوه‌های مختلف بازاریابی اینترنتی به‌شمار می‌روند که تاثیرات فراوانی روی بهبود درآمدهای کسب‌وکار و افزایش برندینگ خواهند داشت.

 به‌خاطر داشته باشید که استفاده هم‌زمان از چندین استراتژی مناسب برای بازاریابی آنلاین، کار چندان ساده‌ای نخواهد بود و بهتر است از مجموعه‌های بازاریابی حرفه‌ای کمک بگیرید. پس از انتخاب یک مجموعه تبلیغاتی حرفه‌ای، شما می‌توانید این سوال را که «چرا دیجیتال مارکتینگ مهم است؟» نزد کارشناسان مجموعه موردنظر مطرح کرده و ذهنتان را برای دست‌یابی به کاربران هدف گسترده، روشن‌تر کنید. نکته پراهمیت دیگر، این است که هنگام استفاده از هر یک از روش‌های بازاریابی گفته‌شده، به انتخاب کلمات کلیدی مناسب و موثر، توجه ویژه‌ای داشته باشید. با هر کلمه کلیدی که مدنظر شما است و احتمال می‌دهید مخاطب با سرچ آن به فروشگاه آنلاین شما وارد شود، می‌توانید به تولید محتوا و به جذب مخاطب بپردازید. روش دیگر تبلیغات، تبلیغ در گوگل با گوگل ادورز یا درج آگهی در گوگل است. با سفارش تولید محتوا به صورت رپورتاژ، قادر به معرفی کسب‌وکارتان و خدماتی که در آن ارائه می‌دهید، به سایرین خواهید بود.

توسعه ویژه برند تجاری و افزایش آگاهی‌بخشی به مخاطبان

تمامی اقداماتتان در مسیر یک بازاریابی اینترنتی حرفه‌ای منجربه کسب درآمد نخواهد شد. البته چنانچه روی این سوال که «چرا دیجیتال مارکتینگ مهم است» تمرکز مناسبی داشته باشید و از شیوه‌های دیجیتال مارکتینگ مطلوبی استفاده کنید، تلاش‌هایتان به‌ هیچ عنوان بیهوده نخواهد بود؛ زیرا شما می‌توانید اندوخته‌های ویژه‌ای برای توسعه برندینگ خود به‌دست بیاورید و عموم مخاطبان را با برند خود آشنا کنید. به‌خاطر داشته باشید که به هر میزان که روش‌های بازاریابی اینترنتی و تبلیغاتتان خاص‌تر، زیباتر و پرصلابت‌تر باشد، نام برندتان را با جذابیت و تاثیرگذاری بیشتری در ذهن مخاطبان ثبت می‌کنید. پس از تبدیل شدن نام شرکتتان به یک برند مشهور نیز، فرآیند «جلب اعتماد مخاطبان» و البته «فروش به آن‌ها» آسان‌تر خواهد شد.

توسعه ویژه برند تجاری و افزایش آگاهی‌بخشی به مخاطبان از طریق بازاریابی اینترنتی

رقابت با کسب‌وکارهای بزرگ و رقبای قدرتمند

مشخصا رقابت با طیف گسترده‌ای از رقبای بزرگ و مجموعه‌های تجاری معروف و محبوب، کار ساده‌ای نخواهد بود؛ اما به‌خاطر داشته باشید که با تمرکز ویژه روی این سوال که «چرا دیجیتال مارکتینگ مهم است؟» و بهره‌گیری از اصول صحیح بازاریابی اینترنتی، شانس رقابت ویژه با رقبای قدرتمندتان را خواهید داشت. در همین رابطه، ساده‌ترین راه این است که تا حدود زیادی از استراتژی‌های موفق رقبایتان، یک کپی‌برداری توام با خلاقیت داشته باشید. در گام بعد نیز می‌توانید برای ایجاد رقابتی نزدیک‌تر، راهکارهای نوآورانه خود را پیاده‌سازی کرده و صفحه‌های جذاب مربوط به خدمات متنوعتان را بهینه‌سازی کنید.

درنظر داشته باشید که کارشناسان دیجیتال مارکتینگ همواره می‌گویند: «اهمیت بازاریابی دیجیتال برای شغل‌های کوچک و نوپا این است که می‌توانند روش بازاریابی موردنظرشان را متناسب با بودجه خود انتخاب کرده و با کم‌ترین هزینه ممکن، به مخاطبان بیشتری دسترسی داشته باشند. در ده سال گذشته، فروش محصولات و خدمات برای شغل‌های نوپا همراه با چالش‌های زیادی بوده‌است. چراکه آن‌ها مجبور بودند برای معرفی برند خود به جوامع بزرگ‌تر، متحمل هزینه‌های گزاف شوند که البته تضمینی هم برای موفقیت آن‌ها وجود نداشت».

هدف قرار دادن مخاطبان ویژه و متناسب با فعالیتتان

یکی از مهم‌ترین دلایل اهمیت دیجیتال مارکتینگ، امکان هدف قرار دادن مخاطبان خاص برای افزایش فروش خواهد بود؛ در حقیقت، همواره بایستی توجه کنید که برای طیف خاصی از مشتریانی در حال بازاریابی هستید که به دریافت کالاها یا خدماتتان علاقه‌مند هستند و شما در آستانه دست‌یابی به موفقیت‌های فراوانی قرار دارید. جالب است بدانید که در بازاریابی سنتی، میزان جذب مشتری و فروشتان به مکان قرارگیری مناسب و البته شانس بستگی دارد؛ این در حالی است که در بازاریابی آنلاین، همواره می‌توانید روی توانمندی‌ها و خلاقیتتان حساب باز کرده و با ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی مناسب، مخاطبان مرتبط به فعالیتتان را جذب کنید.

بررسی کمپین‌های تبلیغاتی و بهینه‌سازی موثر آن‌ها

قطعا زمانی که برای ایجاد کمپین‌ها هزینه می‌کنید و وقت می‌گذارید، بایستی از نتیجه آن‌ها نیز اطلاعات مناسبی دریافت کنید. اطلاع از موارد مختلفی نظیر نتایج کلی کمپین‌های تبلیغاتی اینترنتی، میزان مخاطبان جذب‌شده، میزان ترافیک ورودی به سایت‌ها، مقدار هزینه‌های صورت‌گرفته، درصد سازگاری تبلیغاتتان با ذهن مردم و …، همگی با استفاده از شیوه‌های مختلف دیجیتال مارکتینگ ممکن است.

اما وقتی از روش‌های سنتی استفاده می‌کنید، فهمیدن نتایج کمپین بسیار چالش‌برانگیز است. اگر یک آگهی تلویزیونی پخش کنید، ممکن است مجبور شوید از هر شخصی که وارد فروشگاه می‌شود، درمورد آنچه که او را به سمت خرید محصولات و یا استفاده از خدمات تجارت شما آورده‌است، سوال بپرسید. این کار بسیار وقت‌گیر است و می‌تواند افرادی را که از محصولات تجارت شما بازدید می‌کنند، آزار دهد!

انتخاب بهترین متخصصان دیجیتال مارکتینگ را دست‌کم نگیرید!

قطعا می‌توان به این پرسش که «چرا دیجیتال مارکتینگ مهم است؟»، ده‌ها پاسخ دیگر نیز داد؛ اما به‌یاد داشته باشید که یکی از مهم‌ترین پارامترهای موفقیت در بازاریابی آنلاین، توجه به ویژگی‌های پراهمیت‌تر برای پیروزی در رقابت‌های تجاری خواهد بود. در کنار تمامی این موارد، انتخاب یک مجموعه دیجیتال مارکتینگ حرفه‌ای نیز می‌تواند مسیر رسیدن به موفقیت را برای کسب‌‌وکارهای مختلف هموارتر کند. در همین راستا، شرکت دیجیتال مارکتینگ آوادیس (avadis.net) به لطف داشتن صدها پروژه موفق در کارنامه کاری خود و تشکیل تیمی از برترین طراحان، برنامه‌نویسان و متخصصان بازاریابی آنلاین، به انتخاب اول بسیاری از مدیران شرکت‌ها تبدیل شده‌است.

متخصصان شرکت دیجیتال مارکتینگ آوادیس همواره پس از نیازسنجی‌های مربوط به فعالیت کاری‌ شما، رصد وضعیت بازار، آنالیز رقبا و شناخت توانمندی‌هایتان در کسب‌وکار، اهداف متفاوتی را برایتان درنظر می‌گیرند؛ همچنین در ادامه، به انتخاب بهترین، موثرترین و البته خلاقانه‌ترین شیوه‌های بازاریابی آنلاین برای بهبود شرایط برندینگ و میزان فروشتان می‌پردازند. جهت دریافت مشاوره‌های تخصصی، همواره می‌توانید با کارشناسان مجرب آژانس دیجیتال مارکتینگ آوادیس https://avadis.net تماس حاصل کنید.

مقالات مرتبط

بهترین ربات‌های ساخت شماره مجازی رایگان برای تلگرام

کشورهای پشتیبانی شده ویژگی‌ها هزینه نام ربات آمریکا، کانادا رابط کاربری ساده،…

۲۳ دی ۱۴۰۳

دلایل محبوبیت سرور مجازی نسبت به سرور اختصاصی

  در دنیای IT، سرورها به عنوان پایه های زیرساخت دیجیتال شناخته…

۲۳ دی ۱۴۰۳

چرا جاوا به‌عنوان پایه‌ای برای یادگیری سایر زبان‌ها شناخته می شود؟

    اهمیت جاوا در دنیای برنامه‌نویسی بر هیچکس پوشیده نیست. این…

۲۲ دی ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید