بازی Everything، اثر دیوید اورایلی، در سال 2017 عرضه شد و توانست به سرعت توجه منتقدان و بازیکنان را به خود جلب کند. این بازی با داشتن گیمپلی فلسفی و طراحی هنری خاص، یکی از بهترین بازیهای مستقل آن سال لقب گرفت.
بازی Everything چیست؟
Everything یک بازی جهانباز است که در آن بازیکنان میتوانند به هر چیزی تبدیل شوند؛ از کوچکترین ذرات زیراتمی گرفته تا عظیمترین کهکشانها. این تجربه منحصربهفرد، بازیکنان را به تفکر در مورد ارتباطات موجودات در جهان دعوت میکند.
نحوه گیمپلی در بازی Everything
گیمپلی این بازی به معنای واقعی کلمه شما را به سفری بیپایان میبرد. شما میتوانید به معنای واقعی کلمه به هر چیزی تبدیل شوید. این قابلیت نه تنها سرگرمکننده است، بلکه حس کنجکاوی را در بازیکن برمیانگیزد. هدف اصلی بازی، دعوت بازیکن به تفکر در مورد اینکه چگونه همه چیز به یکدیگر مرتبط است، میباشد.
در این بازی هیچ محدودیتی وجود ندارد. شما میتوانید به راحتی از دنیای زیراتمی به عظیمترین کهکشانها سفر کنید و این حس را به دست آورید که چگونه اجزای کوچکتر بخشی از کل بزرگتر هستند.
بازخورد بازیکنان بازی Everything
بازیکنان واکنشهای متفاوتی نسبت به این بازی داشتهاند. برخی آن را یک “اثر هنری با پیامهای عمیق” میدانند و برخی دیگر گیمپلی آن را به دلیل نبود هدف مشخص، چالشبرانگیز تلقی میکنند. با این حال، بیشتر بازیکنان تجربه این بازی را مثبت ارزیابی کردهاند.
بازخوردها در رسانههای اجتماعی
در پلتفرمهای اجتماعی مانند Reddit و Twitter، بازیکنان به شدت درباره تأثیرات احساسی بازی Everything صحبت کردهاند. برخی از این نظرات شامل موارد زیر است:
- “این بازی به من نشان داد که زندگی چقدر پیچیده و زیباست.”
- “هر بار که بازی میکنم، احساس میکنم یک پیام جدید از جهان دریافت کردهام.”
این نظرات نشان میدهند که بازی توانسته ارتباط عمیقی با بازیکنان برقرار کند و آنها را به درک عمیقتری از زندگی و جهان سوق دهد.
نقد بازی Everything از نگاه منتقدان
منتقدان از بازی Everything به دلیل نوآوری در گیمپلی و پیامهای فلسفی آن ستایش کردهاند. برای مثال:
- IGN: این بازی را “تجربهای بیسابقه” توصیف کرده است و امتیاز 8.5 از 10 به آن داده.
- The Guardian: Everything را “یک شاهکار هنری” نامید.
این بازخوردهای مثبت باعث شد بازی در لیست بهترین بازیهای فلسفی و هنری قرار گیرد.
نقد موسیقی و طراحی صدا
موسیقی بازی Everything یکی از مهمترین عوامل موفقیت آن است. موسیقی متن که با الهام از سخنان فیلسوف مشهور الن واتس طراحی شده، فضایی آرامشبخش و در عین حال تأملبرانگیز ایجاد میکند. صداهای بازی نیز به گونهای طراحی شدهاند که هر موجود یا شیء حس خاص خود را منتقل کند. این ترکیب هنری باعث شده است که تجربه بازی برای بازیکنان مانند یک سفر احساسی باشد.
جوایز بازی Everything
یکی از دلایل محبوبیت این بازی، جوایزی است که در مراسمهای معتبر کسب کرده است:
- جایزه BAFTA برای بهترین بازی خلاقانه
- کاندیدای بهترین بازی مستقل
- جایزه Independent Games Festival برای موسیقی و صداگذاری
این جوایز نشاندهنده تأثیرگذاری بازی بر صنعت گیمینگ و جذب مخاطبان جدید است.
Everything و استفاده آموزشی
یکی از موضوعات جالب درباره بازی Everything، پتانسیل استفاده آن به عنوان یک ابزار آموزشی است. مدارس و دانشگاهها میتوانند از این بازی برای آموزش مفاهیمی مانند:
- زیستشناسی: نمایش ارتباط میان موجودات زنده.
- فلسفه: بررسی مفاهیم کلنگری و چرخه زندگی.
- هنر و طراحی: مطالعه بر روی طراحی مینیمال و خلاقانه.
آمار و ارقام درباره Everything
بازی Everything با انتشار خود توانست ارقام چشمگیری را به ثبت برساند:
- امتیاز 92% در Steam از میان هزاران نقد.
- بیش از 500 هزار دانلود در سال اول انتشار.
- میانگین زمان بازی: 10 ساعت برای تجربه کامل.
این ارقام نشان میدهد که بازی چگونه توانسته جای خود را در دل بازیکنان باز کند.
نتیجهگیری
بازی Everything با ارائه تجربهای متفاوت از گیمپلی، تبدیل به یکی از جذابترین بازیهای مستقل سال 2017 شده است. این بازی توانسته به کمک طراحی خلاقانه، موسیقی آرامشبخش، و پیامهای فلسفی خود، به یکی از آثار ماندگار دنیای گیمینگ تبدیل شود.
برای دیدن تریلر بازی، اینجا کلیک کنید.