مزایای تلویزیون تعاملی با توجه به نوع استفاده ممکن است متفاوت باشد. تلویزیون تعاملی یا IPTV نوعی تلویزیون یا نمایشگر است که برای پخش انواع صدا و تصویر علاوه بر قابلیت اتصال به امواج رادیویی و تلویزیونی، قابلیت اتصال به فضای مجازی و اینترنت را نیز دارد و کاربر می تواند بدون هیچ محدودیتی انواع برنامه های کاربردی یا پلتفرم های مختلف را متناسب با نوع سیستم عامل نمایشگر بر روی آن نصب نماید. این گونه نمایشگر از طریق ریموت کنترل، موس های بی سیم، به صورت لمسی، با تن صدا و غیره تنظیم و کنترل می شود و از طریق وای فای به فضای مجازی متصل می گردد.
تلویزیون تعاملی(IPTV) چیست و چه کاربردی دارد؟
تلویزیون تعاملی(IPTV) نوعی ابزار و وسیله کاربردی است که برای فعالیت های مختلف بخصوص تبلیغات مناسب است و کاربر متناسب با شرایط خود از آن استفاده می کند.
تلویزیون های تعاملی قابلیت های بیشتری نسبت به تلویزیون ها یا نمایشگر های معمولی دارند به شکلی که استفاده از آنها محدود به فضاهای خصوصی نمی شود و قابلیت استفاده در مجتمع های تجاری و تفریحی، هتل ها، مراکز خرید، اتاق های اجتماعی و دیگر مکان ها را دارند.
به عبارت ساده دارندگان این نوع تلویزیون علاوه بر دیدن برنامه های تلویزیونی، نمایش فیلم و موسیقی، انجام بازی های مختلف می توانند از آن برای تبلیغ محصولات مختلف، معرفی فضا ها، ارسال پیام های تبلیغاتی و غیر استفاده نمایند.
امروزه استفاده از آن بسیار مرسوم شد و قیمت تلویزیون تعاملی در بازار ایران متفاوت بوده و بستگی به نوع و کاربرد و همچنین مزایای آن دارد. در زیر مزایای iptv را بررسی میکنیم.
تلویزیون های تعاملی چه مزایایی دارند؟
مزیت | توضیحات |
تحت تاثیر قرار دادن مخاطب به نحو مطلوب | نصب تلویزیون تعاملی در فضاهای مختلف روشی جدید برای مشارکت دادن شهروندان و کسبه در خرید و فروش و تعاملات شغلی است. |
ارتباط دوجانبه | امکان برقراری ارتباط مستقیم و دو طرفه بین مخاطب و ارائه دهنده محصول یا خدمت را فراهم میکند. |
سطح رقابتی بالا | به کسبوکارها اجازه میدهد تا تبلیغات هدفمند و تعاملیتری را ارائه دهند و در نتیجه رقابت بیشتری را تجربه کنند. |
رشد کلی سطح کسب و کار | با ایجاد ارتباط موثر با مخاطب و افزایش آگاهی از برند، به رشد و توسعه کسبوکار کمک میکند. |
انعطافپذیری بالا | قابلیت نمایش انواع محتوا، از جمله فیلم، موسیقی، بازی و تبلیغات را دارد. |
تعامل بیشتر با مخاطب | امکان ایجاد نظرسنجی، مسابقه و سایر فعالیتهای تعاملی برای جلب توجه مخاطب. |
بهبود تجربه کاربری | با ارائه امکانات شخصیسازی و دسترسی آسان به محتوا، تجربه کاربری را بهبود میبخشد. |
افزایش فروش و درآمد | با نمایش تبلیغات هدفمند و ایجاد انگیزه در مخاطب برای خرید، به افزایش فروش کمک میکند. |
ارتباط بیشتر با مشتریان | امکان جمعآوری اطلاعات درباره مخاطبان و استفاده از آن برای بهبود محصولات و خدمات. |
مدرنسازی کسبوکار | استفاده از فناوریهای روز دنیا برای بهبود تصویر برند و افزایش جذابیت کسبوکار. |
تلویزیون های تعاملی در مقایسه با تلویزیون ها یا نمایشگر های معمولی از قابلیت بهتری برای پخش برنامه های مختلف، محتواها و ارتباط گیری با مخاطب برخوردار هستند چون سطح بالاتری از تعامل را ایجاد کرده و مخاطب بهتر می تواند با آنها ارتباط برقرار کند.
در ادامه به برخی از مزیت های تلویزیون های تعاملی به صورت مختصر اشاره می شود.
• تحت تاثیر قرار دادن مخاطب به نحو مطلوب
تحت تاثیر قرار دادن مخاطب به نحو مطلوب یکی از مزیت های تلویزیون های تعاملی است که می تواند در نوع خود قابل توجه باشد.
به عبارت دیگر نصب تلویزیون تعاملی در فضاهای مختلف روشی جدید برای مشارکت دادن شهروندان و کسبه در خرید و فروش و تعاملات شغلی است.
نصب و به کارگیری نمایشگر های تعاملی باعث تفاوت بین شرکت هایی می شود که از بیلبوردهای تعاملی به جای بیلبوردهای ثابت استفاده می کند، چون این گونه بیلبوردها از اثربخشی بهتر و بیشتری برخوردار هستند و بهتر می توانند مخاطب را به سمت خود جذب کنند.
• ارتباط دوجانبه
ارتباط دوجانبه یکی دیگر از مزیت های تلویزیون تعاملی است که باعث می شود شرکت ها و برندهایی که از این قابلیت استفاده می کنند بهتر بتوانند محصولات و خدمات خود را به مخاطبان معرفی نمایند. معمولاً نمایشگر های تعاملی از شرایط بهتری برای ارتباط برقرار کردن با مخاطب و انتقال داده های مورد نظر برخوردار هستند.
هرچه کیفیت اطلاعات ارائه شده از شرایط بهتری برخوردار باشد بهتر می تواند مخاطب را به سوی خود جلب کرده و آنها را به مشتریانی وفادار تبدیل کند.
بنابراین نمایشگر های تعاملی به دلیل قابلیت های بیشتر از کیفیت بالاتری برای تعامل با مخاطب برخوردار هستند و می توانند این ارتباط را به یک رابطه دو طرفه تبدیل کنند.
• سطح رقابتی بالا
سطح رقابتی بالا از دیگر ویژگی ها و مزایای نمایشگر تعاملی است چون صاحبان حرف و مشاغل گوناگون یا برندهای متفاوت می توانند برنامه های تبلیغاتی را متناسب با شرایط و وضعیت محصول یا خدمات خود تولید نمایند.
هرچه تبلیغات ارائه شده از نمایشگر های تعاملی بهتر بتواند یک محصول یا برند را به بیننده معرفی نماید باعث بالا رفتن سطح رقابتی کالای مورد نظر شده و آن را بیشتر در معرض توجه مخاطب قرار می دهد.
• رشد کلی سطح کسب و کار
رشد کلی سطح کسب و کار از دیگر ویژگی های نمایشگر های تعاملی است. چون استفاده از این نوع فناوری باعث می شود از ناهماهنگی در ارائه تبلیغات جلوگیری شود و ارتباطی متقابل و دو طرفه میان تولید کننده و مشتری یا مخاطب ایجاد کند.
معمولاً هرچه کیفیت تبلیغات خروجی از شرایط بهتری برخوردار باشد باعث جلب توجه بیشتر مشتری ها و مخاطب ها شده و نام یا برند تجاری را بهتر در حافظه ناخودآگاه افراد ثبت می کند.
وقتی یک برند یا نام تجاری به شکل مطلوب در حافظه ناخودآگاه شهروندان ثبت شود آنها به صورت ناخودآگاه ترغیب به خرید کالا یا معرفی آن به دیگران می شوند که این امر باعث رشد کلی سطح کسب و کار می گردد.
Iptv برای چه کسانی مورد استفاده قرار می کیرد؟
ما در این بخش از مقاله به نقل از سایت redswitches می پردازیم :
؟Who is it for
In addition to knowing “what is IPTV,” you must understand who it is meant for. IPTV caters to diverse audiences. Its personalized approach makes it attractive to individuals of all ages, preferences, and geographical locations. Here are a few types of IPTV users:Sports enthusiasts: IPTV offers live video streaming of games, matches, and tournaments worldwide.
International viewers seeking diverse content: International viewers benefit from IPTV’s ability to bring global content directly to their screens.Families: With IPTV’s multi-device access, families can have a harmonious TV time.
Movie fans: Dedicated film enthusiasts appreciate the convenience of video-on-demand platforms, which allow them to watch a wide variety of movieson their own time.Tech-savvy individuals: IPTV is ideal for tech-savvy individuals because it offers many features and benefits that appeal to this group.In short, IPTV’s extensive capabilities are designed to cater to a broad spectrum of viewers. This enhances the entertainment experience by tailoring .content and features to the user’s preferences.Now that you know” what is IPTV,” let’s see how it works
علاوه بر دانستن “IPTV چیست”، باید بدانید که برای چه کسی در نظر گرفته شده است. IPTV به مخاطبان مختلف پاسخ می دهد. رویکرد شخصی آن، آن را برای افراد در هر سن، ترجیحات و موقعیت های جغرافیایی جذاب می کند. در اینجا چند نوع از کاربران IPTV آورده شده است:
علاقه مندان به ورزش: IPTV پخش زنده ویدیویی بازی ها، مسابقات و مسابقات را در سراسر جهان ارائه می دهد.
بینندگان بینالمللی که به دنبال محتوای متنوع هستند: بینندگان بینالمللی از توانایی IPTV برای آوردن محتوای جهانی مستقیماً به صفحه نمایش خود سود میبرند.
خانواده ها: با دسترسی چند دستگاهی IPTV، خانواده ها می توانند زمان تلویزیونی هماهنگ داشته باشند.
طرفداران فیلم: علاقه مندان اختصاصی فیلم از راحتی پلتفرم های ویدیویی بر اساس تقاضا، که به آنها امکان می دهد فیلم های متنوعی را در زمان خود تماشا کنند، قدردانی می کنند.
افراد آگاه به فناوری: IPTV برای افراد با فناوری ایده آل است زیرا ویژگی ها و مزایای زیادی را ارائه می دهد که برای این گروه جذاب است.
به طور خلاصه، قابلیت های گسترده IPTV برای پاسخگویی به طیف گسترده ای از بینندگان طراحی شده است. این امر با تطبیق محتوا و ویژگیها بر اساس ترجیحات کاربر، تجربه سرگرمی را افزایش میدهد. اکنون که می دانید “IPTV چیست”، بیایید ببینیم چگونه کار می کند.)
سخن پایانی
مزایای تلویزیون تعاملی با توجه به نوع استفاده از این فناوری سنجیده می شود. تلویزیون تعاملی نوعی فناوری جدید است که علاوه بر پخش تصاویر تلویزیونی و طول موج های رادیویی امکان اتصال این نوع نمایشگر را به فضای مجازی نیز فراهم می کند.
نمایشگر های تعاملی این امکان را برای کاربر فراهم می کند که هم بتواند از این وسیله به صورت خصوصی برای اتصال به فضای مجازی و دریافت و ارسال داده های مختلف استفاده کند و هم بتواند از این وسیله در فعالیت های تجاری و تبلیغاتی استفاده نماید.
نمایشگر تعاملی به دلیل اتصال به فضای مجازی وسیله ای جذاب و کارآمد برای انجام کارهای تبلیغاتی در حوزه فعالیت های تجاری و خدماتی است چون باعث ارتباط متقابل و نزدیک میان تولید کننده یا عرضه کننده با مشتری و مخاطب می شود.