صفحه اصلی > تکنولوژی : فقط با چند کلیک ساده، پاسخ‌دهی دایرکت اینستاگرامت رو اتومات کن؟ | دایرکت هوشمند (رایگان)

اینجا جای تبلیغ شماست

اینجا جای تبلیغ شماست

فقط با چند کلیک ساده، پاسخ‌دهی دایرکت اینستاگرامت رو اتومات کن؟ | دایرکت هوشمند (رایگان)

دایرکت هوشمند اینستاگرام

همه کسب و کارها، چه بزرگ و چه کوچک در فضای مجازی به خصوص اینستاگرام از ابزارهایی استفاده می کنند تا زمان را از دست ندهند. به قول قدیمی ها وقت طلاست. پس برای اینکه بخش های مختلف کسب وکارمان اتلاف وقت نداشته باشیم، ملزم به استفاده از ابزارهای هوشمند هستیم. در این مطلب از نمارا ابزاری را آموزش داده‌ایم تا بتوانید در سریع ترین زمان ممکن با مخاطبانتان تعامل برقرار کنید؛ افزایش تعامل رویکردی بی نظیر در نرخ تبدیل و فروش دارد، پس تا دیر نشده از این ابزار در کسب و کارتان استفاده نمایید. برای فعال سازی این ویژگی به صورت رایگان تا انتها همراه ما باشید.

 

دایرکت هوشمند چیست؟ چرا به آن نیاز داریم؟

شمایی که دارید این مطلب را می‌خوانید حتما یک کسب و کار آنلاین، حالا چه در بستر سایت یا پلتفرم های اجتماعی مثل اینستاگرام دارید. اگر حجم سفارشاتتان بالا است و سوالات پرتکرار و غیره شمارا کلافه کرده، دیگر نگران نباشید توسط دایرکت هوشمند، یکی از دغدغه‌های بزرگ شما در کسب وکارتان با این ابزار حل می‌شود، به خصوص اگر آنلاین شاپ داشته باشید. دایرکت اتومات علاوه‌ بر اینکه اکثر نیازهای شما در اینستاگرام را پاسخ می دهد بلکه باعث ایجاد تعامل حداکثری نیز میشود. این ابزار تحولی نوین در مدیریت پیج های اینستاگرامی ایجاد کرده است که باعث افزایش درآمد بیزینس و برندتان می‌شود.

دایرکت هوشمند می‌تواند در کسری از ثانیه محتواهای مختلفی (متن، ویدیو، ویس و غیره) را برای مشتریان ارسال کند. پاسخگویی به مشتری مهم‌ترین عنصر موفقیت در کسب و کارهای آنلاین است. دایرکت اتومات همانطور که باعث افزایش تعامل میشود می تواند بازدید پیجتان را نیز افزایش دهد که این امر باعث تقویت بیزینس و برندسازی میشود.

 

استفاده از این دایرکت اتومات مزیت هایی به همراه دارد که شامل:

Ø      صرفه جویی در زمان

Ø      پاسخ دهی سریع به مشتریان

Ø      افزایش تعامل با مخاطب

Ø      افزایش نرح تبدیل در فروش

مزایای برجسته دایرکت اتومات در اینستاگرام

تولید محتوا در اینستاگرام، مهم‌ترین عامل برای جذب مخاطبان است. حالا برای اینکه مخاطبان یا مشتریان در پیج ماندگاری داشته باشند، علاوه بر محتوای حرفه‌ای و باکیفیت باید به تعامل با آنها توجه کنید. دایرکت هوشمند همان ابزاری است که میتواند بخش تعامل را در دست بگیرد و برای انجام دادن این بخش دیگر نیازی به ادمین اینستاگرام ندارید؛ البته در نظر داشته باشید اینکار یک بخشی از وظایف ادمینی اینستاگرام را در برمیگیرد. که در ادامه مزایای برجسته دایرکت هوشمند را بیان کردیم که عبارتند از:

دایرکت اتومات

پاسخگویی 24 ساعته

این جذاب ترین و مهم ترین ویژگی دایرکت هوشمند است. این قابلیت بدون محدودیت زمانی و مکانی، آمادگی پاسخگویی به سوالات مشتریان را دارد که همین ویژگی، اعتماد مشتریان را جلب میکند.

 

پاسخ به سوالات متداول در دایرکت

کاربران توسط این ویژگی، میتوانند به صورت خودکار به سوالات متداول مشتریان پاسخ دهند. با اینکار هم به نیازی های مشتری پاسخ داده شده و هم زمانشان را بهتر مدیریت می کنند.

 

پاسخ خودکار به ریپلای استوری

مزایا بعدی این ابزار، پاسخ مستقیم به ریپلای استوری است. همانطور که میدانید استوری ها یکی از قابلیت های جذب مشتری دراینستاگرام است که کسب و کارها می توانند با فعالسازی این ویژگی تعامل استوری و ویو را افزایش دهند.

 

افزایش فروش

دایرکت اتومات هوشمند، فقط یک ابزار تعاملی نیست. این ابزار تاثیر مستقیمی با افزایش درآمد دارد. تعامل بی درنگ مشتریان ترغیب به خرید (خدمات یا محصولات) میکند.

 

 عدم نیاز به چند ادمینی

از دیگر ویژگی های دایرکت هوشمند میتوان به عدم نیاز به چند ادمینی اشاره کرد، یعنی میتواند بخش عظیمی از تعامل را در دست بگیرد و برای پیجتان فقط یک ادمین داشته باشید (این ویزگی را کسب و کارهای بزرگ راحت‌تر درک میکنند که چند ادمین برروی یک پیج فعالیت میکنند.)

 

انتقال مشتریان به سایت یا اپ

نرخ تبدیل دایرکت به سایت با این ابزار، از دیگر ویژگی های برجسته دایرکت اتومات است. شما با اینکار میتوانید به راحتی مشتریان را به سایت هدایت و آنهارا ترغیب به خرید کنید.

 

چگونه دایرکت هوشمند داشته باشیم؟

جهت فعالسازی این آپشن باید پیش نیازهای آنرا رعایت کنید. بدین صورت که باید پیجتان تجاری (Creator) یا (Business) باشد، گام بعدی اتصال پیج اینستاگرام به اکانت فیسبوک است. با انجام دادن اینکارها قابلیت های پیشرفته پیام رسانی برای شما فعال می شود.

فعالسازی اتو ریپلای در اینستاگرام

برای انجام دادن اینکار، ابتدا وارد تنظیمات (Settings) اینستاگرام شوید. برروی عبارت Business کلیک و گزینه (Saved Replies) یا همان پاسخ های ذخیره شده را انتخاب کنید، در این صفحه برروی New Saved Reply کلیک نمایید و متن یا پیامی که میخواهید را وارد، و میانبر (Shortcut) خود را ایجاد و درنهایت ذخیره کنید.  زمانی که پیامی دریافت کردید، میتوانید از میانبری که ایجاد کردید برای پاسخ سریع استفاده کنید.

 

فعال کرن پاسخ خود کار از طریق فیسبوک (Inbox Automation)

ورود به Business Suite فیسبوک: به business.facebook.com وارد شوید. حساب اینستاگرام خود را به Business Suite متصل کنید.

برای تنظیم پیام‌های خودکار: به بخش Inbox بروید. روی Automated Responses کلیک کنید.

گزینه‌های مختلف مانند پیام خوشامدگویی، پاسخ‌های فوری و زمان‌بندی پیام را تنظیم نمایید.

در انتها پیام‌های خودکار را تست نمایید. پس از اطمینان از عملکرد صحیح، تنظیمات را ذخیره کنید.

 

نکات طلایی برای بهبود عملکرد دایرکت هوشمند

شخصی‌سازی پیام‌ها: از نام مخاطب در پیام‌ها استفاده کنید تا حس ارتباط شخصی ایجاد شود.

پاسخ‌های متنوع: از چند نوع پاسخ متفاوت استفاده کنید تا پیام‌ها طبیعی‌تر به نظر برسند.

دعوت به اقدام (CTA): مخاطب را تشویق کنید تا اقدامی انجام دهد؛ مثلاً بازدید از سایت یا ثبت‌نام در خبرنامه.

 

اما اینکارهم ممکن توسط اینستاگرام برای شما زمان بر باشد. ولی اینجا کار تمام نمی شود، چرا که ابزارهای هوشمند جانبی وارد عمل میشوند در ادامه ابزارهایی را معرفی کردیم که به صورت رایگان میتوانید از ویژگی های هوشمند آنها برای مدیریت پیام استفاده نمایید که عبارتند از:

  • ManyChat
  • Chatfuel
  • MobileMonkey

 

مراحل فعال‌سازی دایرکت هوشمند رایگان با (ManyChat)

سایت دایرکت هوشمند

برای استفاده از دایرکت هوشمند رایگان، ابتدا باید در این وب سایت ثبت نام نمایید.

وارد سایت manychat.com شوید. روی “Get Started Free” کلیک کنید. حساب اینستاگرام خود را به  ManyChat متصل نمایید. برای انجام دادن تنظیمات وارد داشبورد ManyChat شوید. به بخش Automation بروید و روی “New Flow” کلیک کنید.

می توانید یک پیام خوشامدگویی یا پاسخ دلخواه ایجاد کنید. در مرحله بعد میتوانید قوانین پاسخ‌دهی تنظیم نمایید.

می‌توانید تعیین کنید که در چه شرایطی پاسخ خودکار ارسال شود، مثلا با ارسال کلمه خاص مانند “سفارش” یا “تولید محتوا” تا اطلاعات لازم بعد از ارسال این کلمه برای مشتریان ارسال شود. بعد از بررسی عملکرد برروی گزینه Publish کلیک نمایید.

 

نتیجه‌گیری

دایرکت هوشمند اینستاگرام ابزاری فوق‌العاده برای مدیریت پیام‌ها و بهبود تعاملات شما با مشتریان است. با استفاده از تنظیمات داخلی اینستاگرام و فیسبوک Business Suite یا ابزارهای رایگان مانند ManyChat، می‌توانید این قابلیت را به‌راحتی برای پیجتان فعال و کسب‌وکار خود را به سطح جدیدی از حرفه‌ای‌گری برسانید. برای استفاده از ویژگی‌ها و آپشن های بیشتر همراه با پنل کاربری پیشرفته به زبان فارسی، میتوانید از ابزار دایرکتم استفاده کنید.

مقالات مرتبط

ترند ترین ایده های یونیتی در سال 2025 : آینده چه میشود؟

در فضای مجازی و رسانه ها سر صدا داره بپا میشه که…

۲۵ اسفند ۱۴۰۳

هزینه انتشار یک اپلیکیشن در گوگل پلی استور چقدر است ؟

هزینه انتشار در گوگل پلی برای برنامه ها در ساده ترین حالت…

۲۴ اسفند ۱۴۰۳

طراحی سایت طلا و جواهر | ساخت سایت طلافروشی | خرید سایت فروش طلا و جواهر

اهمیت طراحی سایت برای کسب‌وکارهای طلا و جواهر و طلافروشی صنعت طلا…

۲۲ اسفند ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید