شاید شما نیز در بازار دیجیتال امروزی به داشتن یک فروشگاه آنلاین جذاب فکر کردهاید. راهاندازی فروشگاه تنها به معنای طراحی یک سایت و شروع کار نیست بلکه برای رونق واقعی فروشگاه خود باید طوری آن را بهینهسازی کنید که توسط مخاطبان قابل کشف باشد. به همین دلیل خدمات سئو سایت های فروشگاهی از اهمیت بالایی برخوردار است. در نظر داشته باشید سئو فقط درج چند کلمه کلیدی نیست. این یک استراتژی چند وجهی است که میتواند به طور چشمگیری بازدید آنلاین از فروشگاه شما را افزایش دهد، مشتریان بیشتری جذب کند و در نهایت فروش شما را توسعه دهد. برای اینکه بتوانید در راهاندازی سایت فروشگاهی و توسعه آن موفق باشید باید به مراحل بهینهسازی و نکات مهم این فرآیند توجه کنید و از افراد متخصص کمک بگیرید.
سئو چیست و چرا باید سایت فروشگاهی خود را سئو کنیم؟
سئو فرآیند بهینهسازی وب سایت برای کسب رتبه بالاتر در صفحات نتایج موتورهای جستجو است. برای فروشگاههای آنلاین سئویی موثر است که بتواند تفاوت بین مدفون بودن در زیر صفحات رقبا و برجسته شده به عنوان یک انتخاب برتر را به مشتریان یا مخاطبان بالقوه نشان دهد.
با سئو سایت فروشگاهی خود میتوانید میزان بازدید از وب سایتتان را افزایش دهید؛ زیرا بیشتر خریداران به صورت آنلاین و از طریق موتورهای جستجو محصول مورد نظر خود را سرچ میکنند. از این رو با سئو سایت فروشگاهی بازدید شما بیشتر میشود و ترافیک ارگانیک بیشتری کسب میکنید.
همچنین بهینهسازی سایت برای موتورهای جستجو یک روش بازاریابی مقرون به صرفه است. در مقایسه با تبلیغات پولی، سئو کردن وب سایت در درازمدت نتیجهای پایدار خواهد داشت. همین مسئله باعث میشود تا ترافیک ارگانیک سایت خود را بدون هزینههای مداوم جذب کنید.
تاثیر سئو سایت فروشگاهی
اگر فکر میکنید تنها با طراحی بصری منحصر به فرد و خاص میتوانید مشتری جذب کنید تا از فروشگاه شما خرید کنند، باید بگوییم که نباید سادهلوح باشید. هیچ فروشگاه آنلاینی به این راحتی و خیلی سریع توسعه پیدا نکرده و باید برای بهینهسازی سایت فروشگاهی خود تلاشهای مداوم به کار برید.
هر چه بیشتر بر روی سئو تمرکز کنید به طور حتم اعتماد و اعتبار سایت شما افزایش مییابد. وب سایتهای فروشگاهی که در نتایج موتورهای جستجو رتبه بالایی دارند، اغلب قابل اعتمادتر تلقی میشوند. بدین ترتیب شما نیز برای جذب اعتماد مشتریان خود باید به سئو سایت اهمیت دهید.
هر چه اعتبار یک سایت فروشگاهی بیشتر باشد، به طور قابل توجهی بر تصمیم مشتریان برای خرید تاثیر مثبتتری خواهد داشت. همچنین سئو به بهبود تجربه کاربری کمک میکند. شیوههای خوب سئو اغلب تجربه کاربر را بهبود میبخشد و باعث میشود مشتریان راحتتر در شما مورد نظر بگردند و کالای مورد نظر خود را بیابند.
مراحل مهم در سئو سایت فروشگاهی
سئو سایتهای فروشگاهی نیز همانند هر فرآیند دیگری باید براساس مراحل ضروری پیش رود تا در نهایت به نتیجه دلخواه صاحب سایت دست یابد. با در نظر گرفتن این مراحل ضروری شما نیز میتوانید برای بهینهسازی سایت فروشگاه آنلاین خود دست به کار شوید.
البته فراموش نکنید کمک گرفتن از افراد متخصص امری الزامی است که نباید آن را نادیده بگیرید. در بخشهای بعدی مراحل سئو سایتهای فروشگاهی را برای شما شرح میدهیم.
تحقیق در مورد کلمه کلیدی
اساس هر استراتژی سئو، تحقیق در مورد کلمات کلیدی است. شناسایی کلمات کلیدی مناسب به شما کمک میکند تا بفهمید مشتریان بالقوه شما به دنبال چه چیزی هستند. برای کشف بهترین کلمات کلیدی میتوانید از ابزار مخصوص استفاده کنید.
برای مثال ابزاری همانند گوگل کیورد پلنر برای کشف کلمات کلیدی مرتبط با نیاز شما بسیار کاربردی است. توصیه میکنیم بر روی کلیدواژههای عباراتی تمرکز کنید که بیشتر مختص محصولات و سایت شما هستند. به طور مثال اگر فروشگاه آنلاین کفش دارید، بر روی عبارت یا کلیدواژه کفش دو زنانه برای کف پای صاف تحقیق کنید.
سئو داخلی
سئو داخلی به بهینهسازی صفحات منفرد در سایت شما برای رتبه بالاتر و کسب ترافیک مرتبط اشاره دارد. بنابراین اگر قصد دارید برخی از صفحات داخلی خود را توسعه دهید بهتر است از استراتژی سئو داخلی استفاده کنید.
ناگفته نماند این استراتژی با پیچیدگیهای مختلفی همراه است که متخصصان سئو سایت میتوانند به راحتی این روند را برای شما پیش برند.
استفاده از تگهای عناوین و توضیحات متا
تگ یا برچسب عنوان برای تمام صفحات باید منحصر به فرد و خاص باشد. همچنین باید کلمات کلیدی مرتبط را نیز شامل شود. توصیه میکنیم تعداد کاراکتر تگ عنوان خود را زیر 60 نگهدارید. علاوه بر تگهای عناوین باید به توضیحات متا نیز اهمیت دهید.
توضیحات متا به معنای خلاصه کردن محتوای صفحه مورد نظر است. با این کار شما میتوانید مشتریان را ترغیب کنید تا بر روی وب سایت شما کلیک کنند. تعداد کاراکترهای توضیحات متا نیز باید بین 150 تا 160 باشد و کلمات کلیدی نیز به طور طبیعی باید در آن گنجانده شوند.
توضیحات محصول
با توجه به اینکه سایت شما فروشگاهی است، به این مرحله باید بیش از سایر مراحل اهمیت دهید. هرچه بیشتر بر روی توضیحات محصول خود تمرکز کنید، به طور حتم مشتریان بیشتری جذب خواهید کرد. به عبارت دیگر باید محتوایی منحصر به فرد برای تمام کالاهای خود درج کنید.
نباید از محتوای تکراری حتی برای محصولات مشابه استفاده کنید. اگر بتوانید توضیحات محصول را جذاب بنویسید و ویژگیها یا مزایای هر کالا را به طور اختصاصی برجسته کنید، بدون شک مشتریان نیز راحتتر میتوانند کالای مورد نظر خود را بشناسند و برای خرید آن دست به کار شوند.
توصیه میکنیم کلمات کلیدی را نیز در محتوای توضیحات محصول خود به کار برید. البته باید این کلمات کلیدی را به طور طبیعی در سراسر توضیحات بگنجانید و از کیوورد استافینگ یا پر کردن بیجا کلمات کلیدی خودداری کنید.
سئو تصاویر
تصاویر نیز از دیگر مسائل مهمی است که باید در سایت فروشگاهی خود به آن توجه داشته باشید. هر چه تصاویر واضحتری از محصولاتتان به نمایش بگذارید، مشتریان با خیالی آسودهتر میتوانند برای ثبت سفارش آنلاین خود دست به کار شوند.
علاوه بر انتخاب تصاویر مناسب، باید عکسها را نیز سئو کنید. منظور از سئو تصاویر، قرار دادن یک متن جایگزین برای آنها است. به زبان ساده شما برای توصیف تصاویر استفاده شده باید یک متن جایگزین انتخاب کنید.
این مسئله نه تنها به سئو سایت فروشگاهی شما کمک میکند بلکه دسترسی به کالاها را برای مشتریان بهبود میبخشد. گذشته از این مراحل، نام فایلهای تصویری را به صورت توصیفی با ذکر کلمات کلیدی مرتبط انتخاب کنید. همه این مراحل در سئو و بهینهسازی سایت فروشگاهی موثر هستند و باید همه آنها را در کنار یکدیگر انجام دهید تا به نتیجه دلخواه خود برسید.
سئو سایت فروشگاهی خود را به یکتا بسپارید
شاید بعد از آشنایی با تمام مراحل مهم و ضروری سئو سایت فروشگاهی به این نتیجه برسید که بهینهسازی سایت فروشگاهی برای شما سخت و طاقتفرسا است. بدین ترتیب باید از افراد حرفهای در این حوزه کمک بگیرید که شرکت دیجیتال مارکتینگ یکتا یکی از همین تیمهای متخصص را در اختیار شما قرار میدهد.
با انتخاب این تیم حرفهای بهینهسازی سایت فروشگاهی شما قطعی خواهد بود. میتوانید با خیالی آسوده و بدون ریسک کردن سرمایه خود بر روی راهاندازی و سئو سایت فروشگاهیتان تمرکز کنید و به سود خوبی دست یابید. قبل از انجام فرآیند سئو، از یکتا مشاوره بگیرید.
منبع: https://yektadgm.com