با تایید توسعهی دنبالهی بازی Cyberpunk 2077 تحت عنوان Project Orion، بسیاری از طرفداران منتظرند ببینند CD Projekt Red چه تغییراتی در نسخه بعدی اعمال خواهد کرد. یکی از نکاتی که میتواند بازی Cyberpunk 2077 را به سطحی بالاتر برساند، الهام گرفتن از سیستم همراهان در Mass Effect است. در این سری، همراهان مثل Garrus، Liara و Tali نقش بسیار مهمی در روایت و گیمپلی داشتند؛ موضوعی که در Cyberpunk نیز پتانسیل بالایی دارد.
همراهان در Mass Effect، الگوی مناسبی برای Cyberpunk 2077
در بازیهایی مانند Mass Effect، شخصیتهای همراه بخشی از تیم مبارزهای هستند، روی تواناییهای آنها کنترل دارید و حتی داستانشان با انتخابهای شما گره میخورد. اگر بازی Cyberpunk 2077 چنین سیستمی را در دنبالهاش پیادهسازی کند، تعامل با شخصیتهایی چون Judy Alvarez، Panam Palmer و Johnny Silverhand بسیار عمیقتر خواهد شد. حتی حضور دائمی شخصیتهایی مثل Jackie یا Adam Smasher در گروه V میتواند تأثیر داستانی و احساسی قابل توجهی داشته باشد.
گیمپلی با حضور همراهان: استراتژی و تنوع بیشتر
یکی از محدودیتهای بازی Cyberpunk 2077 در حال حاضر، وابستگی کامل به سبک ساخت شخصیت V است. برای مثال اگر بازیکن یک build خالص netrunner انتخاب کند، استفاده از سلاحهایی مانند Skippy تقریباً غیرممکن میشود. اضافه کردن همراهان با سبکهای مبارزه متفاوت میتواند این محدودیت را از بین ببرد و تنوع بیشتری به گیمپلی ببخشد؛ درست مانند تجربهای که در Mass Effect یا حتی Skyrim با همراهان مانند Serana ارائه میشود.
Cyberpunk 2077 از همین حالا پایههای لازم را دارد
در ماموریتهای مختلف بازی Cyberpunk 2077 مثل “The Rescue”، V همراه Jackie وارد عمل میشود؛ درست مانند یک سیستم گروهی ساده. اگر Project Orion این ایده را گسترش دهد و اجازه دهد شخصیتهایی مثل Judy یا Panam در سراسر جهان بازی کنار بازیکن باشند، نتیجهاش یک سیستم همراهان درخور خواهد بود. تصور کنید در خیابانهای Night City قدم میزنید و Judy در لحظه دربارهی مکانها و اتفاقات نظر میدهد؛ این سطح از تعامل، تجربهای عمیقتر و شخصیتر ایجاد میکند.
نتیجه گیری: Project Orion باید سیستم گروهی خاص خود را توسعه دهد
البته صرف کپیبرداری از Mass Effect نمیتواند موفق باشد. بازی Cyberpunk 2077 یک شوتر اولشخص جهانباز است، در حالی که Mass Effect یک شوتر سومشخص با مسیرهای خطی و تمرکز روی کاورگیری است. مدل مبارزهای همراهان در Project Orion باید به سبک خاص خود بازی توسعه پیدا کند؛ شاید شبیه چیزی که در Ghost Recon: Wildlands وجود دارد. تفاوت اینجاست که Cyberpunk شخصیتهای فوقالعاده خاطرهانگیزی دارد و برخلاف Wildlands، میتواند از این پتانسیل به بهترین شکل استفاده کند.